Rowery cargo na ulicach polskich miast możemy oglądać już od kilku lat. Przez ten czas przechodziły ewolucję od typowo rowerów transportowych, wykorzystywanych przez firmy do transportu towarów od/do klientów, przenoszenia towaru pomiędzy oddziałami firmy lub jako rower pierwszej lub ostatniej mili, by dziś obok tych oczywistych funkcji stać się rowerem rodzinnym. Obecne konstrukcje są już bardzo dojrzałe jeśli chodzi o rozwiązania techniczne, a co warte podkreślenia, są coraz częściej jedną z opcji rozpatrywanych przez nowoczesne Mamy, które dość mają stania w korkach, dbają o środowisko naturalne, chcą więcej czasu spędzać z dziećmi a przy okazji zrobić zakupy – wszystko łatwo, przyjemnie i co oczywiste zdrowo.

Z racji gabarytów, szczególnie długości, która najczęściej przekracza 2 metry, są oczywistym wyborem jeśli mieszkamy w domu, jednak mieszkańcy osiedli nie są tutaj skreślani. Coraz częściej przy blokach powstają rowerownie, gdzie możemy spokojnie zaparkować swój jednoślad, a standardowo wbudowane zabezpieczenia, dodatkowo chronią naszą własność przed pokusą kradzieży. W internecie znajdziecie wiele artykułów o ludziach, którzy częściowo lub w całości zrezygnowali z samochodu. Oszczędności i korzyści z tego wynikające są oczywiste.

Mama która wybiera rower, chcąc przewozić dzieci i/lub zakupy ma do wyboru kilka opcji – fotelik i koszyk na tradycyjnym rowerze, przyczepkę rowerową i rower transportowy. Choć dwa pierwsze rozwiązania są najczęściej stosowanymi mają jednak dość poważne wady – w obu przypadkach dziecko jest z tyłu, a przyczepka rowerowa w ruchu miejskim to już level extreme jeśli chodzi o bezpieczeństwo pasażera – nigdy nie wiadomo czy kierowca samochodu zbliżającego się z tyłu zauważy zamocowaną na przyczepce flagę, konsekwencje błędu łatwo sobie wyobrazić. W rowerze cargo, dzieci siedzą z przodu, przez co są cały czas pod okiem Mamy, z którą mogą prowadzić rozmowę ciesząc się z bycia razem. Na skrzynie dostępnych jest szereg akcesoriów dodatkowych – plandeki z okienkami jeśli pogoda jest niepewna, zamknięcia które mogą się przydać gdy w skrzyni mamy ładunek i chcemy go zabezpieczyć, jak i pokrowce, które chronią przed deszczem – wszystko dostępne w różnych wielkościach.

Rynek rowerowy przez ostatnie lata bardzo się zmienił, a to co jeszcze kilka lat temu było dostępne tylko w Holandii, Danii czy Niemczech jest już do kupienia w Polsce. Jednym z najciekawszych przykładów są produkty niemieckiej firmy Riese Muller, której dystrybutorem o statusie Experience Store jest firma Activa z Rudy Śląskiej, której ofertę w sieci znajdziecie pod adresem rower.com.pl. W ofercie niemieckiego producenta znajduje się 6 rowerów towarowych z czego 4 umożliwiają także transport dzieci. Podstawowym modelem w tym segmencie jest elektryczny rower Packster 40.

Ten model ma tak zwartą konstrukcję, że mimo dużej powierzchni ładunkowej jest niewiele dłuższy od zwykłego roweru – tylko ok. 2,23 m i jest to zauważalne na trzy sposoby: zmieści się w każdej piwnicy, waży mniej niż 30 kg i jest zaskakująco zwrotny. Inną praktyczną cechą jest to, że poduszkę siedzenia opcjonalnego fotelika dziecięcego, można łatwo złożyć do przestrzeni na nogi dziecka w boxie, tworząc w ten sposób w krótkim czasie przestrzeń ładunkową. Tak więc Packster 40 jest nowym małym wielkim bohaterem w codziennym życiu. Mało tego dzięki kompaktowym rozmiarom, może być przewożony na bagażniku mocowanym na haku samochodowym.

Dzięki opcjonalnemu fotelikowi dziecięcemu można przekształcić przestrzeń ładunkową Packstera 40 w wygodne miejsce do siedzenia dla dziecka. Wyściełane 5-punktowe pasy zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa, a wyprostowana pozycja siedząca skierowana w stronę kierowcy oznacza, że nigdy nie stracisz z oczu swojego najcenniejszego ładunku. Fotelik dziecięcy jest dostępny tylko w połączeniu z Carry System.

Elastyczny transport ładunków. Czy potrzebujesz więcej niż myślałeś na wycieczkę trekkingową? Grill w lesie okazuje się być większy niż się spodziewałaś? Nie ma problemu, ponieważ duża przestrzeń ładunkowa i dopuszczalna masa całkowita 160 kg oznaczają dużą swobodę i wiele spontaniczności. Dzięki opcjonalnej skrzyni można zdjąć lub złożyć drewniane ściany boczne, aby przewieźć szeroki ładunek. Jeśli musisz zostawić coś ważnego w Packster 40, zamykany opcjonalny schowek zapewnia dodatkową przestrzeń do przechowywania.

Jednak zdolności transportowe to nie jedyna cecha, która sprawia, że jest to idealny pojazd dla nowoczesnej Mamy. Dzięki regulowanej wysokości wspornika i siodełka, pozycję siedzącą roweru Packster 40 można błyskawicznie dostosować do różnych rozmiarów ciała. Oznacza to, że Packster 40 może być bez problemu używany przez niemal każdego w gronie przyjaciół lub członka rodziny, a szybka zmiana użytkownika jest możliwa w każdej chwili.

Do firmy Activa należy także strona activelo.pl gdzie jest możliwość wypożyczenia roweru jak ten opisywany i decyzję zakupową podjąć dopiero po sprawdzeniu jego użyteczności. Co warto zaznaczyć, to kwoty wydatkowane na wypożyczenie roweru w przypadku jego późniejszego zakupu są odliczane od końcowej ceny.

Newsletter
close slider

Zapisz się do newslettera